19 t/m 26 september

26 september 2015 - Waltham, Massachusetts, Verenigde Staten

Hello everybody!

We gaan weer hetzelfde doen als in de vorige blog: ik ga zo veel mogelijk proberen te herinneren en alles in de blog proberen te zetten. Het nadeel kan zijn dat het niet allemaal in de goede volgorde staat ;).

Ik was in de vorige blog gestopt bij het homecoming event. We zijn daarheen gegaan, maar het was niet heel speciaal. Van alles te eten en te drinken, maar meer was het eigenlijk niet. Voor de huidige Amerikaanse studenten van Bentley University is het natuurlijk wel heel belangrijk om hier te praten en te leren van de alumni van Bentley University. Het was wat meer gefocust op deze studenten en niet op de exchange studenten. Wat ook wel normaal is natuurlijk.

Verder heb ik weer een drukke week achter de rug met veel homework. Misschien klinkt het gek, maar ik vind het allemaal best interessant. Dat zorgt ervoor dat het niet zo heel vervelend is om homework te doen. Ik merk dat mijn Engels vooruit gaat en dat is één van mijn belangrijkste doelen dit semester.
Na 3 weken heb ik al het gevoel dat het veel te snel gaat allemaal. Je maakt zoveel mee en het is daarom ook lastig om dat allemaal in deze blog te verwerken. De 2 oorzaken hiervoor zijn: - ik moet het allemaal proberen te onthouden (vaker een blog schrijven zou daarvoor een oplossing kunnen zijn ;) - Het zijn kleine dingen die voor jullie niet zo speciaal overkomen dan dat ze voor mij zijn.

Een autoritje maken naar de supermarkt met mijn roommates valt hieronder. Je zou me moeten zien op de achterbank, een 20-jarige student met een big smile van hier tot in Nederland en weer terug. Alleen maar omdat we groceries gaan doen. Mijn roommates hebben het volgens mij niet zo heel erg door. Misschien maar goed ook, anders zouden ze me voor gek houden ;)

Maar weer veel geleerd dus deze week. Tot dinsdagavond, want toen werd het heel moeilijk om de motivatie op te brengen. Fifa 16 was namelijk afgeleverd en dat had op dat moment prioriteit nummer 1. Nu blijkt het dat wij één van de weinigen zijn (misschien wel de enige) die Fifa 16 hebben op zowel de Playstation als de Xbox. Dus we krijgen regelmatig bezoekers over de vloer. Geen probleem natuurlijk, alleen maar gezellig.

De woensdag heb ik vrij en heb ik de motivatie uiteindelijk gevonden om toch wat te doen aan school. 's avonds heb ik gefacetimed met het thuisfront. Normaal is dit niet zo noemenswaardig, maar dit was een ander gesprek dan normaal. Ik kreeg namelijk het bericht dat mijn ouders vrijdag zouden arriveren om mij te bezoeken dit weekend. Mijn eerste reactie daarop was: ''Dit is een geintje toch mam?!''. Maar het bleek geen grap te zijn. Ongelofelijk! Ik was helemaal flabbergasted!
Het bleek dat pap dit voor mijn moeder geregeld had in het geheim. Heel veel mensen in Nederland zaten in het complot. Toen mijn moeder het te horen kreeg, gaf ze dezelfde reactie als ik. Daarna was het eigenlijk de bedoeling dat ik ze eigenlijk tegen het lijf zou lopen op Bentley University zelf. Echter, de exchange studenten hadden het plan om naar Cape Cot te gaan. Zij wilde mij daarvoor meevragen en het koste Rick de grootste moeite om het geheim te houden. Rick had het namelijk allemaal al te horen gekregen van pap op de dag dat we vertrokken naar Amerika. Pap had het dus al helemaal uitgedacht!
Het zou dus een probleem zijn als ik naar Cape Cot zou gaan in het weekend dat mijn ouders zouden komen. Met deze reden hebben ze het toch maar verteld tegen mij.

Ik zal jullie zeggen, het was een beetje onwerkelijk! Totdat ik ze vrijdag voor Rhodes Hall zag staan.
Eerst ben ik met mijn roommates naar Harvard square geweest die dag om daar een burger te eten in een een of ander bekend tentje. Ik moet ook toegeven, het was een heeeerlijke burger. Die kwaliteit verschilt zo erg met die van Nederland. Mocht je ooit de kans hebben, eet alsjeblieft een keer een burger in Amerika.
Later die dag ontmoette ik mijn ouders dus weer na (pas) 3 weken ;) Ik heb ze de campus laten zien en ze waren onder de indruk. Ik moet nog een keer hele mooie foto's gaan maken van de campus, maar het ziet er ook prachtig uit. Het is eigenlijk best wel ''magisch'' te noemen. Ik kan op dit moment eigenlijk niet de juiste woorden bedenken om de campus van Bentley University te beschrijven. Het is ook eigenlijk meer een dorp. Foto's is denk ik het beste, maar ook dan zal je nooit het gevoel krijgen dat ik op dit moment elke keer weer heb als ik over de campus loop. Onbeschrijfelijk!
Die avond ben ik wat gaan eten met mijn ouders in een echte ouderwetse bar. Overal hangen trouwens tv's waar je verschillende sporten op kan kijken. Ik merkte aan mijn ouders dat het meteen weer ontzettend vertrouwd voelt om weer terug te zijn in Amerika. Pap heeft wel 4/5 keer gezegd: ''Wat een land, wat een land''. En dat ben ik ook helemaal met hem eens: Wat een land is Amerika toch!

Ik weet niet precies de datum, ben ik namelijk nooit goed in geweest, maar in een weekend in oktober inclusief de maandag en dinsdag daaropvolgend gaan een aantal exchange studenten en ik naar Canada reizen. We zullen dan Montréal, Toronto en de Niagara Falls gaan bezoeken. Ze zeggen dat Canada een land is met een verschrikkelijk mooie natuur, dus ik kijk ernaar uit om dat te mogen bezichtigen. We huren een auto en rijden dan ongeveer per dag 3/4 uur. Ik heb er nu al zin in en dat gaat volgens mij een geweldig avontuur worden.

Ik leef op dit moment in een soort droom. En, zoals ik al zei, gaat het allemaal veel te snel voor mijn gevoel. Gisteren zat ik al vooruit te denken aan het moment waarop ik Bentley University zal moeten verlaten. Dat moment gaat heeeel moeilijk worden voor mij. Ik weet ook dat ik tevreden moet zijn met wat ik heb en in dit geval ervaren heb (geleerd van mams). En deze 3 weken alleen al zijn een geweldige ervaring, een om nooit te vergeten. De komende weken zal dit alleen maar versterken. Aan de andere kant moet ik er nu ook helemaal nog niet mee bezig zijn. Maar dit zorgt er wel voor dat ik in in de toekomst wil terugkeren in dit geweldige land.
Er komen nog mooie dingen aan, denk bijvoorbeeld aan Halloween en Thanksgiving. Ik zal jullie allemaal op de hoogte proberen te houden.
Vanmiddag ga ik naar een Mall in Watertown om daar voetbalschoenen te kopen voor het voetbaltoernooi dit semester. Met mijn ouders natuurlijk! Wie had dat gedacht ;) Morgen is het weer tijd voor huiswerk, nadat ik vannacht de grand prix van Japan heb gekeken. Kom op Max! En morgenavond gaan mijn roommates, Rick, mijn ouders en ik uiteten in Boston. We zullen dit weekend dan weer mooi afsluiten.

Maar ook nu zal ik weer wat huiswerk moeten maken. Ik zou het bijna vergeten te vertellen, maar ik heb aankomende donderdag mijn eerst tentamen, zucht. De toets is van International Business Law voor de geïnteresseerden en ik beschouw dat vak toch eigenlijk wel als de moeilijkste. Dus dat wordt een belangrijk moment.

Ik hoop dat jullie weer van deze blog zullen genieten en ik houd jullie op de hoogte.

Love you all and greetz from Bentley University!

1. Opa en oma van der Helm:
    27 september 2015
    Hallo Bas. Wat een geweldige beleving voor jou in Boston. Amerika is inderdaad een prachtig en geweldig land. Geniet er met volle teugen van. Ik weet zeker dat het met je studie ook goed gaat. Ik proef dat je heel serieus bezig bent. Ga zo door. Leuk dat je ouders op visite zijn geweest. Natuurlijk wisten wij dat, alleen niet dat het dit weekend was. Je blogs zijn fantastisch geschreven. Er schuilt in jou een auteur. Misschien voor later als je over economie kunt en misschien wel wilt schrijven. Groetjes van oma en opa.