11 t/m 18 september

19 september 2015 - Waltham, Massachusetts, Verenigde Staten

Hello everybody!

Alweer een week geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Ik heb daar echter wel een goede reden voor: studie. Het gaat er hier wat anders aan toe dan in Tilburg. Het is hier echt de bedoeling dat je bent voorbereid als je de les in komt. Bij 1 vak is het zelfs zo, dat als één persoon het niet voorbereid heeft, iedereen een quiz moet maken. Zo voel je natuurlijk vanzelf de druk om voorbereid de les in te komen!
Dit voorbereiden heeft me deze week veel tijd gekost. Gelukkig is het grotendeels allemaal erg interessant, dat maakt het veel leuker. Maar het is dus gewoon veel lezen, heel veel lezen. Mijn Engels gaat hierdoor wel met sprongen vooruit.

Maar goed, allemaal leuk en aardig, het is hierdoor wel lastig voor mij om te herinneren wat er allemaal is gebeurd. Dus in deze blog ga ik jullie gewoon vertellen wat er zo'n beetje gebeurd is deze week. Het kan hooguit zijn dat het niet helemaal op volgorde van tijd is ;)

Participatie is belangrijk in de lessen. Ik probeer dus zo goed mogelijk mee te doen in de lessen en mijn input te geven. Dat gaat mij steeds beter af. Ik heb nog steeds wel een hekel aan mensen die 30 keer hun hand de lucht in steken. Er is namelijk een Duitser in één van mijn classes die dat doet. Van mij mag hij daarmee stoppen, maar de leraar lijkt ervan te genieten. Echter ga ik mijzelf niet veranderen en doe gewoon normaal mee. Dan maar wat minder punten voor de participatie en desnoods ga ik ervoor in discussie.

Een enorm voordeel die ik heb, is dat ik alle voetbalwedstrijden en formule 1 live kan kijken. Mijn kamergenoot heeft namelijk een abonnement en daar kan ik mooi gebruik van maken. Morgen kan ik dus bijvoorbeeld live de formule 1 wedstrijd kijken. Helemaal top!

Ik ben ook naar Boston geweest met 3 anderen. 1 Australiër, 1 Duitser en Rick zijn meegegaan naar Boston. Geweldig! Wat een stad. We hebben de ''freedom trail'' (bedankt Wilfried) gevolgd en hebben zo enorm veel kunnen zien van Boston. De ''freedom trail'' (als ik het zo juist spel) is een pad op de stoep die je als voetganger kan volgen. Je hebt dan eigenlijk een soort eigen tour. We hebben enorm veel kunnen zien en genoten van de gopro. Ik heb veel filmpjes en foto's kunnen maken met mijn gopro en zal deze proberen komende week op de blog te zetten.

Verder zijn Nick en ik nog steeds erg fanatiek. 3 dagen naar de gym, 1 dag vrij, 3 dagen naar de gym, enz. Geeft je een lekker gevoel, hoewel ik het voetbal een beetje mis. Gelukkig begint het toernooi in oktober, dus dat duurt niet zo heel lang meer. Ik hoop in de loop van dit semester ook een keer mee te kunnen doen met bijvoorbeeld het baseball team. We gaan wel even kijken hoe dat loopt.

Investment Group of Bentley University, dat is de groep waar ik nu lid van ben. Ik ben een general member op het gebied van ''Technic''. Dit is een groep die echt handelt in aandelen. Je hebt elke week een meeting, maar je mag zelf bepalen of je daarheen gaat of niet. Ik denk dat ik heel veel kan leren van deze group en in contact kan komen met weer nieuwe mensen. Het lijkt me in ieder geval enorm interessant en ik ga jullie op de hoogte houden van de activiteiten in deze group.

We hebben gisteren weer een feestje gehad en beerpong gespeeld bij ons op de kamer. Het leuke is natuurlijk dat ik als, the dutch guy, de muziek mag bepalen. Zowat alle goede dj's komen uit Nederland, dus dan weet je wat het resultaat is. De muziek is in ieder geval goed en het was weer gezellig. Als je wilt weten wat voor muziek er gedraaid word, dan moet je denken aan: Martin Garrix, Hardwell, Afrojack, Armin van Buuren, Showtek, Nicky Romero, Sander van Doorn, Dannic. Allemaal Nederlands, kan ik dus trots op zijn en daar kunnen de Amerikanen niet tegenop haha ;)

Boeken kopen is hier een duur grapje by the way. Ben in totaal meer dan 600 dollar kwijt. Nu is dit niet helemaal waar, want pap en mam zullen het betalen. Maar dan hebben jullie een beetje een beeld van de prijzen hier wat boeken betreft. Niet normaal eigenlijk.

Ik heb net nog een nieuw boek moeten kopen voor een vak, omdat ik die toch nodig had. Geen enkel probleem en zoals ik jullie al verteld heb, helpen ze je hier echt fantastisch. Op de weg terug naar mijn room was er echter wat anders aan de hand. Net toen ik de hoek om kwam lopen, kwam een agent met een meisje in de handboeien de straad op lopen. Het meisje huilde tranen met tuiten en werd tegen de auto aangedrukt. Daar schrik je dan toch wel even van. Dus de les voor mij is: Gewoon netjes gedragen en geen gekke dingen doen. Of anders heel hard rennen ;)
Laten we hopen voor het meisje dat alles weer goed komt. Maar dus wel echt weer op zijn Amerikaans.

Vanochtend kwam ik wat later mijn bed ivm gisterenavond. Ik stond op en rook al dat er iets gebakken werd. Mijn vermoeden was juist, want 2 kamergenoten stonden zowel pancakes als bacon te maken. Echter ging het bakken van bacon niet helemaal zoals gewild, want er ontstond de nodige rook. Ik vroeg nog aan hem: ''is zoveel rook wel goed, want het ruikt wat verbrand!'' Waarop hij antwoordde: ''Nee joh, dat komt wel goed! Gisteren hadden we veel meer rook. Maak je geen zorgen''.
Nog geen 10 seconden later ging het brandalarm af. Waarop we als een speer alle deuren en ramen openden en met ventilatoren door onze living room heen dansten om al die rook weg te krijgen. Wat we echter vergeten waren, was dat op de hal ook een rookmelder zat. Als die afgaat, moet heel het gebouw geëvacueerd worden. Gelukkig hebben we dat nog weten te voorkomen door snel alle deuren weer dicht te doen. Helaas is de politie wel op onze room geweest om ons een waarschuwing te geven. Het is gelukkig met een sisser afgelopen.
Wel een wat andere ochtend dan gepland dus ;) !

Verder hebben we vandaag een homecoming event, waarbij alle alumni leden terugkomen naar Bentley om wat te socializen. Daar gaan we vanavond dus heen, nadat ik weer wat gelezen heb voor volgende week. Wel hebben mijn kamergenoten me al verplicht om van dinsdag op woensdag alleen maar Fifa 16 te spelen. Die komt namelijk uit op dinsdag en zal dan ook in onze brievenbus liggen. Dus ik kan maar beter nu wat voorbereiden voor volgende week. Ik merk aan mezelf dat ik steeds beter vooruit kan plannen haha ;)

Voor de mensen die zich trouwens afvragen hoe ik en mijn kamergenoten aan de drank komen, dat regelen we allemaal via een betrouwbaar contactpersoon. Na een grondig vooronderzoek hebben we een gesprek gehad en een ijzersterke deal gesloten met deze persoon. Tot nu toe hebben we genoten van onze samenwerking ;)

Het is geweldig weer hier, zo'n 30 graden celsius. Dus dat is mooi weer om misschien ook een balletje te trappen. Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van deze blog en ik probeer mijn volgende blog wat sneller kan schrijven ;)

Love you all and greetz from Bentley University!