16 oktober t/m 6 november

6 november 2015 - Waltham, Massachusetts, Verenigde Staten

Hello everybody!

Het is alweer een tijd geleden dat ik een verhaal heb geplaatst. The main reason voor dit is dat ik de afgelopen 2 weken tentamens heb gehad. Ik heb ze allebei wel gehaald en ik ben dus op de goede weg. Over die week kan ik dus ook niet veel vertellen dan dat ik veel geleerd heb. Gelukkig heb ik het daardoor wel allebei gehaald.
Daarnaast heb ik het interview met Pieter Eenkema van Dijk gehad en was dat een hele goede ervaring. Ik heb al wat verteld over Pieter en heb hem dus geïnterviewd voor het vak ''Entrepreneurial Thinking''. Één ding is zeker en dat is dat ik er enorm veel van geleerd heb. Pieter inspireerde me vooral vanwege de intelligentie en de ''drive'' die hij heeft. Het is ongelofelijk wat hij bereikt heeft. Ik heb ook zijn vrouw ontmoet en heb samen met hun nog aan de ontbijttafel gezeten in het hotel (voordat het interview startte). Zij vroeg aan mij of ik al wist waar ik mijn master wilde doen. Ik heb daar nu nog geen idee over, maar ook dat moment komt steeds dichterbij. Zij gaf mij het advies om eens bij de universiteit ''NorthEastern'' te gaan kijken. Deze universiteit, gelegen in Boston, staat blijkbaar bekend om zijn goede masterprogramma's. Pieter heeft een hele goede connectie met die school, dus ik moest het maar laten weten aan hen als ik het wel zag zitten.
Hierna hebben ze mij nog meegenomen naar de zeilclub van hun zoon Florian, die nu gaat studeren op ''Tufts''. Ik heb met mijn familie hiervoor 2x Amerika bezocht en dus ook ook de familie van Pieter bezocht. Ik kende die zoon dus al een beetje en het was erg leuk om weer een keer met hem te spreken. Hierna hebben ze mij weer afgezet op Bentley en hebben we afscheid genomen. Ook hebben ze me uitgenodigd om Thanksgiving bij hen te vieren, maar ik had al afgesproken om dat met mijn kamergenoot Nick te vieren. Wel ontzettend aardig van ze natuurlijk en ik weet zeker dat ik ze in de toekomst nog een keer ga spreken.
Ook Thanksgiving komt er weer snel aan. Het is iets waarvan ik geen flauw benul heb over hoe dat gaat verlopen en wat de gewoontes zijn bij Nick thuis. Nick woont in New York en het wordt hoe dan ook een prachtige ervaring.
Halloween was dit weekend en wat was dat mooi om meegemaakt te hebben. Je kan het een beetje vergelijken met carnaval in Nederland. Het beste kunnen jullie de foto's bekijken en de filmpjes die ik op de blog heb gezet. Ik heb ontzettend veel plezier gehad op de donderdag, vrijdag en zaterdag. De donderdag en vrijdag heb ik roomfeestjes gehad en op de zaterdag was er een groot feest georganiseerd door Bentley zelf. Ik heb van al deze activiteiten dus filmpjes geplaatst, zodat jullie een beetje een beeld krijgen bij wat Halloween is op Bentley University.
Ook ben ik naar de Boston Celtics geweest, het basketballteam van Boston. Ook weer ongelofelijk mooi om mee te maken en ook hiervan heb ik filmpjes geplaatst.
Voor de terugweg naar Bentley University hebben we een taxi genomen. Tijdens de taxi-rit hebben we een mooi gesprek gehad met de taxidriver zoals dat alleen in Amerika kan. Het ging gelijk over hoe het anders moest in de wereld en wat voor gevolgen er zouden zijn als de wereld zou functioneren zoals het nu doet. Geweldig om het erover te hebben natuurlijk! Ik vind dat heel typisch voor Amerika, want ze zijn namelijk zo gemakkelijk in de omgang. Echt een enorm verschil vergeleken met Nederland.
Ook merk je gewoon dat je Engels enorm vooruit gaat en dat het ook steeds vaker voorkomt dat je het Nederlandse woord niet meer weet. Het bevalt me hier enorm goed en ik denk gewoon dat deze cultuur enorm goed bij me past. Ik wil eigenlijk niet naar huis! Maar ik ben toch alweer halverwege nu. Het gaat heel snel allemaal en je begint goed over de toekomst na te denken. Ik besef me nu veel beter dat er veel meer is dan alleen de opties in Nederland. Dit semester ga ik gewoon stap voor stap beleven en het gaat mij genoeg stof geven om over na te denken.
Ik houd jullie op de hoogte en de foto's en filmpjes die ik heb geplaatst spreken voor zich.

Ik hoop dat jullie weer van deze wat kortere blog genieten.

Love you all and greetings from Bentley University!!