Thanksgiving

4 december 2015 - Waltham, Massachusetts, Verenigde Staten

Hello everybody!

Ik heb al een tijdje geen blog meer geschreven, waar ik eigenlijk niet eens een hele goed reden voor heb. Ik heb nog maar 3 weken te gaan en ik wil nog zo veel mogelijk genieten van alles hier. Afgelopen week ben ik thanksgiving gaan vieren bij mijn roommate Nick. Een tijdje geleden had hij mij al uitgenodigd om bij hem thuis thanksgiving te komen vieren.
Voordat ik vertrok naar Bentley University vertrok, had ik het er al met mijn moeder over. Het was duidelijk voor mij dat als ik de kans had om Thanksgiving te vieren bij een Amerikaan thuis, dat ik die kans met beide handen aan moest grijpen. Het is zo uitgekomen en ik heb er ongelofelijk van genoten.

De dinsdag dat Nick wilde vertrekken had ik eigenlijk nog een nightbomb (een class van 6:30-9:30). Ik heb de leraar een email gestuurd en gevraagd of ik het erg zou zijn als ik de class zou skippen. Daarbij heb ik hem duidelijk gemaakt dat het een ''once in a lifetime'' experience zou zijn voor mij, waarop hij antwoordde: ''Don't worry, enjoy Thanksgiving!''. Dus dat was een positieve reactie! Hierdoor konden we op de dinsdagavond vertrekken en zo de traffic vermijden de volgende dag. We zijn de dinsdagavond laat aangekomen bij Nick's huis in New York. Hier heb ik zijn ouders kunnen bedanken voor de uitnodiging en we zijn daarna snel naar bed gegaan.
De volgende dag heeft hij mij het huis laten zien en zijn we gaan rijden met zijn moeder naar het 2e huis. Dit huis is gelegen in Pennsylvania in een prachtige omgeving. Ik zal weer foto's plaatsen, zodat jullie een betere indruk kunnen krijgen. Eenmaal aangekomen daar na een rit van ongeveer 2 uur, heeft Nick me meegenomen om de omgeving te showen. Het huis is gelegen in een bosachtige omgeving en het is daar zo ongelofelijk rustig en peaceful. Die avond heb ik samen met zijn vader en opa een scotch kunnen drinken en gezellig zitten kletsen bij een kampvuur onder de volle maan. Op zo'n moment besef ik me toch wel dat ik van geluk mag spreken dat ik het allemaal mee mag maken.
De volgende dag was het dan daadwerkelijk Thanksgiving. Ik heb die dag heel veel familieleden van Nick mogen ontmoeten en uiteindelijk hebben we met 29 personen Thanksgiving gevierd. Thanksgiving vieren bestaat vooruil uit veel eten en drinken ;). En ze hadden inderdaad enorm veel eten gemaakt!!! Voor mij was het naast het Thanksgiving vieren ook een enorme ervaring om met zoveel verschillende mensen te spreken. Mijn naam blijft natuurlijk grappig, maar ze tonen ook daadwerkelijk interesse. Samen met Nick heb ik het enorm gezellig gehad.
De volgende dag zijn we weer naar zijn huis in New York gereden. We zijn op de terugweg eerst nog langs geweest bij Woodbury Common (een mall) en hebben daar nog kunnen shoppen op de enige en echte Black Friday. Dit noemen ze zo, omdat de winkels al vanaf 12:00 's nachts geopend zijn. Het was dan ook gigantisch druk, maar we hebben wel mooi met korting wat kleren kunnen bemachtigen. Eenmaal terug bij Nick's huis in New York heb ik zijn vrienden ontmoet. Hele aardige gasten! Ze laten je gelijk meedoen met de drinking games en dat geeft natuurlijk een goed gevoel. Voor mij was het gewoon heel leuk om Nick met zijn vrienden te zien en te merken dat ik er gewoon bij hoor.
De volgende dag heeft Nick me meegenomen naar het centrum van New York en hebben we daar van alles gezien. We hebben het gebouw gevonden waar de serie ''Suits'' is opgenomen en hebbend daar toch wel mooi een selfie kunnen nemen! Voor degene die weten waar de serie overgaat, dit gebouw is de plek waar Harvey wordt afgezet door zijn chauffeur en waar wordt gefilmd dat ze de lift gebruiken.
Verder hebben we de echte New York hotdog en pizza gegeten. Naderhand hebben we ook nog roasted nuts gekocht die echt een wereld voor me openden. Dat zijn de lekkerste noten die ik ooit gegeten heb. New York was al een beetje in de kerstsfeer en in die omgeving is het gewoon enorm genieten. Ik kreeg al echt het kerstgevoel en om dat te ervaren in New York is gewoon heel speciaal. We zijn nog wat winkels binnengeweest en zijn onder andere in de meest dure warenhuizen geweest. Hier hebben we bijvoorbeeld een badjas van 6000 dollar gevonden!!!!
Verder hebben we Times Square, Rockefeller Center en het Empire State Building bezocht. Kortom, gewoon een geweldige dag met Nick als een goede gids!
Zondag moesten we helaas weer naar Bentley rijden. We zijn nog wel eerst gestopt bij Claire, een goede vriendin, om daar Buffalo wings te eten die haar moeder had klaargemaakt voor ons. We waren namelijk uitgenodigd om daar te lunchen, wat natuurlijk hartstikke aardig was.
Eenmaal terug gearriveerd op Bentley, begon het normale ritme weer. Ik heb de week weer afgerond en ben nu vooral bezig met het afronden van verschillende projecten. Vandaag heb ik weer een presentatie gehad bijvoorbeeld, die gelukkkig goed is gegaan. Het blijft spannend om in het Engels te presenteren, maar ik merk dat het steeds beter gaat.
Het semester is bijna afgelopen, wat betekent dat ik over 3 weken alweer afscheid moet nemen van Bentley University. De gedachte alleen al is niet leuk, maar aan alles komt een eind. Ik zie er enorm tegenop om alle mensen gedag te moeten zeggen. Bentley University voelt echt al als thuis. Ik ga dan ook van de komende 3 weken zo goed mogelijk genieten!

Greetings from Bentley University and love you all!

1. Pap:
    4 december 2015
    Mooi en goed verhaal. Lekker om te lezen voor alle mensen die niet zoveel contact hebben als wij. Zet 'm op en succes,
    wij houden van je, en in de gaten!:-)
  2. Floor Nederhoed:
    12 december 2015
    hooi leuk verhaal zo te lezen is het leuk daar. Tot over 3 weken!

P>S met mij gaat het goed opschool