8,9 en 10 september 2015

11 september 2015 - Waltham, Massachusetts, Verenigde Staten

Hello everybody!

We gaan weer verder waarbij we gebleven waren. Het feestje was echt heel leuk. Eerst zijn er een aantal mensen naar onze kamer gekomen en hebben we daar wat gedronken. Muziekje en een beerpong tafel erbij en dan is het al snel goed. Nadat we deze preparty dus gehad hadden, zijn we naar het daadwerkelijke feest gegaan. Het was op een groot grasveld waarop een groot scherm was geplaatst. Op dit scherm werd de muziekclip afgespeeld. We hebben daar lekker wat gefeest en gesproken met mensen. Hierna lekker naar mijn room gegaan en gaan slapen. De volgende dag had ik namelijk voor het eerst echt colleges op Bentley University.

De volgende ochtend heb ik 2 colleges gehad. Voor de geïnteresseerden: Ik volg 5 verschillende vakken dit semester. ''International Business Law''; ''Leadership, Power & Politics''; ''Management of International Operations''; ''Human Resource Management'' en ''Entrepreneurial Thinking''.
Ik heb voor deze vakken gekozen, omdat hier het typisch Amerikaans denken in naar voren komt.
Ik heb dus deze colleges gevolgd en ben samen met mijn roommates hierna nog wat Fifa gespeeld. Ook ga ik naar de gym met 1 van mijn roommates. Je kan namelijk zo veel sporten als je wilt, als je maar je Bentley ID bij je hebt. Ideaal dus!

De volgende dag had ik vrij. Ik heb wat rustig aan gedaan in de ochtend en hierna hebben mijn roommates mij meegenomen naar een goed Mexicaans restaurant in Waltham (De village waarin Bentley University zich bevindt). Het was iin ieder geval erg lekker. De rest van de dag was verder niet meer zo heel spannend. Nog een paar biertjes gedronken, mijn boeken gehaald voor alle vakken, naar de gym geweest en een begin van de film gekeken.

Gisteren had ik weer 2 colleges waar ik naartoe moest. Op Bentley University is het erg belangrijk dat je naar de colleges gaat en dat je meedoet in het college zelf. Je scoort hier namelijk punten voor die meetellen voor je grade. Ik moet jullie vertellen dat het weer wennen is om naar alle colleges te gaan ;). Het zal z'n vruchten wel afwerpen hoop ik. Het grote voordeel is namelijk wel dat je alles vanaf het begin bijhoudt.
Mijn rooster is als volgt:
- Maandag  heb ik 2 colleges en ben ik om 3:20 pm klaar
- Dinsdag is mijn zwaarste dag en heb ik 3 colleges. Hierdoor ben ik pas om 9:10 pm klaar. Dit was voor mij ook wennen, maar het is blijkbaar heel gewoon om minstens 1 keer in de week een ''night bom'' te hebben. Dit is dus het woord voor een college die tot 9:10 pm duurt.
- Woensdag ben ik vrij
- Donderdag heb ik 2 colleges en ben ik om 4:50 pm klaar.
- Vrijdag ben ik vrij

Mijn rooster kan dus veel slechter ;).

Toen ik donderdag dus klaar was met mijn colleges hebben we wat gegeten. Hierna kwamen er wat mensen over de vloer en voor we het wisten waren we met zo'n 10 mensen denk ik. Opnieuw heel gezellig dus. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Vandaag ben ik weer naar de gym geweest. Lekker weer wat getraind om in vorm te blijven. Straks is er een activity fair waar ik samen met Austin (roommate) naartoe ga. Hier presenteren zich alle clubs die er op Bentley University bestaan. Je kan hier dan eventueel lid van worden. Voor mij is het wat minder aantrekkelijk, omdat ik er maar voor 1 semester ben. Misschien kan ik mijzelf echter voor 1 semester aansluiten bij een bepaalde club.
Hierna zullen we misschien een film gaan kijken en wat Fifa spelen. We zijn met zijn allen wat lam van gisterenavond, waardoor we het denk ik vanavond wat rustiger aan doen. Morgenavond is er weer een feest met opnieuw de preparty in onze room. Gaat vast weer gezellig worden.

Verder heb ik het erg naar mijn zin hier. Mijn roommates laten me mijzelf zijn en stellen me op mijn gemak. Op de momenten dat ik mijn thuis en de mensen een beetje mis, zijn er genoeg andere leuke dingen waardoor je daar mee bezig kunt zijn. Het Engels spreken gaat langzamerhand al wat beter en je merkt dat je al veel minder bang bent om fouten te maken. Nu ik deze blog zit te schrijven achter mijn bureau met wat muziek op, besef ik me opeens weer dat ik een dosis geluk heb gehad. Het is een ongelofelijke ervaring en enorm goed voor mijn levenservaring.
Klaar weer met het emotionele gedoe en ik ga wat voorbereiden voor de vakken voor volgende week. Ik geloof het bijna zelf niet, maar ik ga echt alvast wat doen voor volgende week.

Love you all and greetz from Bentley University!

1. Opa en oma van der Helm:
    16 september 2015
    Hello Boss.
    Je verhaal lijkt op een spannend jeugdboek. Alle belevenissen in zo´n boek komen ook bij jou voor. Verder weet je een goede mix te vinden tussen studeren, sporten en genieten. Ga verder met genieten en wij denken in december een heel andere Bas te ontmoeten. Liefs opa en oma.