27 september t/m 3 oktober

3 oktober 2015 - Waltham, Massachusetts, Verenigde Staten

Hello everybody!

Het is alweer oktober, wat gaat het toch snel. We waren gebleven bij het weekend waarin mijn ouders op bezoek waren. We zijn die zondagavond naar een heel leuk Italiaans restaurant gegaan en heb daar een heerlijk pasta met kreeft op. Ik denk één van de lekkerste pasta's ooit. Maar het belangrijkste was om gezellig met mijn ouders, mijn roommates en Rick te kletsen over de tijd op Bentley University tot nu toe. We hebben het naar ons zin gehad en mijn moeder kon met een rustig gevoel naar huis, omdat ze nu daadwerkelijk weet hoe het er hier allemaal uitziet en aan toegaat. Die avond hebben we weer afscheid van elkaar genomen (voor even), want in december zie ik ze weer. Zij vlogen de volgende maandag terug naar Nederland om 20:00, maar ik had het die maandag te druk om elkaar nog een keer te zien.

Deze week is tot nu toe mijn drukste week geweest op Bentley. Ik had een quiz, een midterm en een case report die ik moest maken. De quizzes hier bestaan uit 5/6 vragen waar je er 3/4 zelf uit mag kiezen. Ze zijn er puur om te checken of je je voorbereidt voor de les. Ik ben deze dagen dus heel druk geweest met mijn studie. Dus eigenlijk heb ik wat minder spannende verhalen te vertellen, maar ik ga mijn best doen.

Maandag had ik 2 colleges en heb ik vooral veel gestudeerd. Wel even naar de gym, want dat werkt toch wel verfrissend. Dinsdag had ik mijn eerste quiz, tenminste dat dacht ik. Ze zijn altijd onverwachts, dus nooit echt gepland. Maar mijn gevoel was juist. We kregen de quiz en ik denk niet dat ik het slecht gedaan heb. Dinsdag is, zoals jullie weten, mijn zwaarste dag met 3 colleges. Om 9:10 pm was ik dan eindelijk klaar en gesloopt. Gelukkig vond ik de motivatie nog om wat te doen en ik ben uiteindelijk iets te laat gaan slapen.
Woensdag moest ik leren voor mijn eerste echte midterm. Het was voor het vak International Business Law, het meest ingewikkelde vak. Maar je kan het maar beter achter de rug hebben. Studeren, studeren, studeren was wat ik gedaan heb die woensdag. Wat wel leuk is is dat een jongen uit die class mij vroeg om samen te studeren en dat hebben we dus ook gedaan. Je moest een aantal cases goed kennen en daar hebben we samen aan gewerkt. Cyrus is zijn naam. Die donderdag heb ik de test gemaakt en het ging volgens mij opnieuw niet slecht, maar ik wacht het af. Ook moest ik die donderdag de case report inleveren en met wat hulp van paps is dat ook helemaal goed gekomen volgens mij.

Donderdagavond kon ik voor het eerst weer even lekker fifa spelen nadat ik weer naar de gym was geweest. We hebben lekker een biertje gedronken, fifa gespeeld en Suits gekeken. Voor degenen die niet weten wat ''Suits'' is; het is een advocaten-serie op Netflix. In mijn ogen misschien wel de beste serie die ik tot nu toe heb gezien.

Wat ik vergeten ben te zeggen is dat de Intramurals zijn begonnen. Het soccer-toernooi tijdens het fall semester. Ik zit volgens mij bij 3 teams, omdat je in principe mag aansluiten als je dat wilt. Je moet natuurlijk wel een keuze maken als 2 van je teams tegen elkaar spelen ;), maar zover is het nog niet. Afgelopen woensdag was de eerste wedstrijd met het team van de exchange studenten. Ik heb ook meegedaan om mijn hoofd leeg te maken van alle zenuwen voor mijn eerste toets. We hebben uiteindelijk 1-0 gewonnen en ik heb gescoord, een geslaagde wedstrijd dus!

Gisteren heb ik Pieter Eenkema van Dijk gebeld. Nu denken jullie allemaal; ''Oké, maar wie is dat?''. Dat zal ik jullie vertellen. Pieter is een enorm succesvolle entrepreneur en heeft zelf een bedrijf opgezet dat ''afval'' recycled. Op Bentley volg ik de course Entrepreneurial Thinking waarin je leert om als een echte entrepreneur te denken. Een belangrijk onderdeel van dit vak is dat je een entrepreneur moet interviewen. Mijn moeder heeft in de tijd dat mijn ouders nog in Amerika woonden voor Pieter gewerkt, dus ik had een connnectie ;). Altijd handig! Ik heb zijn voicemail in moeten spreken, maar hij berichtte mij dezelfde avond nog terug dat hij het geen probleem vond om wat vragen te beantwoorden. Helemaal goed!
Voor de geïnteresseerden, Pieter is enorm goed in entrepreneurship en is daarmee financieel onafhankelijk geworden. Ik denk dat ik heel veel van hem kan leren.

Ik kreeg gisteren ook een ander berichtje. Het berichtje was van Cyrus; of ik zin had om wat bier te drinken en Fifa te spelen. Daar zeg ik geen nee tegen! Het was hartstikke gezellig. De reden dat ik dit vertel is dat ik steeds meer mensen leer kennen waaronder vooral Amerikanen. Je creëert zo steeds meer connecties en daar ben ik erg blij mee.

Hierna ben ik naar een andere room gegaan, namelijk die van mijn ''exchange'' vriend. Hier hebben we besproken hoe we het gaan doen met de reis naar Canada. We gaan waarschijnlijk 2 auto's huren en slapen daar in hostels. We zullen 5 dagen weg blijven en ik denk dat het fantastisch gaat worden!

Daarna ben ik naar de room gegaan van de vriendin van mijn roommate. Hier hebben we wat drankspelletjes gespeeld en ook hier was het weer gezellig. Ze wilden het klein houden, dus het was niet echt een feestje. We hebben nog wat late night food gehaald op de campus. Want dat is ideaal! We hebben namelijk een tentje in de student center ''Russo's'' en daar kan je tot 3:00 's nachts eten halen. Je hoeft daar gelukkig dus niet ver voor te lopen.

Hierna ben ik heerlijk gaan slapen, want ik was bekaf na zo'n week. Ik ben erg verkouden nu en dat kost ook wat energie. Die energie heb ik vanavond weer hard nodig. We hebben namelijk weer een feestje in onze room. Dit feestje is een beetje anders dan de anderen, want ik ben bang dat er wat meer mensen zullen komen. Vorig weekend gaven we een feestje en blijkbaar was de muziek tot in andere gebouwen te horen. Dat hadden Nick en ik helemaal niet door trouwens. Het blijkt dat mensen uit andere gebouwen kwamen om te kijken waar het feestje was. Dat is dan niet zo moeilijk meer om te zien, omdat we in onze room een soort neon lichten hebben hangen. De volgende dagen in mijn classes werd er dus verscheidene keren gevraagd of ik een feestje had gehad in mijn room ;). Ik kon hier natuurlijk moeilijk nee op antwoorden. Dus iedereen verheugd zich op het feestje vanavond. Ik zal voor de muziek zorgen en we hebben een nieuwe stereo gekocht, dus we kunnen er vol tegenaan vanavond.

Het is een iets saaiere blog, omdat ik helaas veel gestudeerd heb deze week.
Ik zal jullie in mijn volgende blog vertellen hoe het feestje was. Ik ga nu even FaceTimen met mijn familie, want dat moet ook gebeuren ;)

Love you all and greetz from Bentley University

1. Tessa:
    4 oktober 2015
    Hoi Bas,
    Ik had al wat verhalen over je blog gehoord. En nu heb ik deze gelezen, ik vind het heel leuk alleen waarschijnlijk had je het verkeerde email adres van mij. Zou je mij ook willen toevoegen? Mijn email is: [email protected]
    Veel plezier en succes daar!
    X Tessa