2 en 3 september 2015

4 september 2015 - Waltham, Massachusetts, Verenigde Staten

Hello everybody!

We zijn daadwerkelijk aan het avontuur begonnen! Waar moet ik beginnen...
De reis naar Bentley University is voorspoedig verlopen. Tijdens de vlucht heb ik het boek geopend waarin een aantal van jullie prachtige verhalen geschreven hebben. Het deed me erg goed en ik moet eerlijk zeggen dat ik het op dat moment wel wat moeilijk had. Heel erg bedankt voor de mooie teksten en voor de bullshit verhalen!

In Dublin hebben we lang moeten wachten voordat onze paspoorten en de visa gecontroleerd konden worden. We hebben namelijk een tussenstop gemaakt in Dublin.
De controle in Dublin zorgde er wel voor dat we, eenmaal aangekomen in Boston, gelijk door konden lopen naar de ''bagage claim''. We hebben daar niet eens onze paspoort hoeven laten zien, dus dat ging allemaal erg snel.
Na onze koffers te hebben bemachtigd, hebben we de taxi gepakt naar Bentley University. Tijdens de rit merkten we al dat Amerikanen erg open en geïnteresseerd zijn (of ze faken het heel erg goed). We raakten aan de praat met een vrouw in de taxi die moest lachen toen ik voor de 3e keer checkte of onze koffers nog wel achterin de kofferbak lagen. Ik vertelde dat ik dat geleerd had van mijn vader, waarop zij zei dat het goed was dat ik naar mijn vader luisterde. Ze vond het knap dat we gingen studeren aan Bentley.

Uiteindelijk kwamen we aan op Bentley en hebben we onszelf aangemeld. Ook hier was iedereen weer erg vriendelijk! We hebben onze koffers afgeleverd op onze kamers en zijn vrij snel daarna naar de ''Welcome Reception'' gegaan. Hier kregen we een heerlijke Amerikaanse speech waarin duidelijk werd gemaakt hoe blij ze wel niet waren dat wij, exchange students, er waren. We hebben wat gegeten en zijn daarna naar de ''Target'' geweest. Dit is een normale winkel voor de Amerikanen waar je van alles kan kopen. Het is ongeveer zo groot als de IKEA, maar hier zijn er dan geen bouwartikelen te koop. We hebben daar de noodzakelijk dingen gekocht, zoals handdoeken, drinken, snacks enz. Hierna zijn we naar bed gegaan, want we waren gesloopt.

Op de 2e dag hebben we enorm veel informatie gehad over van alles en nog wat. Wij hebben hier bijvoorbeeld 27 politie-agenten rondlopen die zorgen voor een veilige campus. Deze mensen dragen dus ook uniformen met ''Bentley Police'' erop! We hebben voor deze informatie in een zaal gezeten met alle andere exchange students. Het kwam er eigenlijk vooral op neer dat je je normaal moet gedragen en dat zij er altijd voor je zijn als je problemen mocht hebben. Iedereen krijgt namelijk wel te maken met heimwee en vooral als je een jaar of langer gaat studeren aan Bentley University.
In de middag hebben we wat geregeld met betrekking tot onze vakken en hebben we geluncht. Je leert in zo'n korte periode heel wat mensen kennen, zodat je echt begint te beseffen dat er zoveel verschillende culturen op de wereld zijn. We hebben bijvoorbeeld geluncht met 5 Fransen en 1 Duitser. Na de lunch zijn we naar de gym gegaan om daar lekker wat te trainen. Als Bentley student mag je gratis naar de gym en naar het zwembad (ja, die hebben ze dus ook en niet zo'n kleintje ook!) Op de heenweg naar de gym hebben we de kans gehad om de campus wat beter te bekijken. One word: Amazing. Ik zal het proberen te omschrijven en zal later wat foto's posten op de blog. Je hebt een centraal gebouw (een soort kerktoren) en daaromheen zijn verchillende gebouwen gepositioneerd. Hierin zitten de collegezalen. Als je wat verder loopt kom je bij de verschillende Halls aan waarin de studenten hun kamers/appartementen hebben. Ik zit bijvoorbeeld in Rhodes Hall. Dichtbij mijn Hall zit het student center waarin je altijd met je vragen terecht kan en waar ook de mensa is. Daar zal ik de komende tijd dus gaan eten. Als je dan weer verder loopt kan je een bruggetje over en kom je bij de sportvelden. Ze hebben 2 basketball velden buiten, 2 American Football veld met tribune, een hockeyveld, 5 tennisvelden volgens mij, baseball veld met tribune en een soccer field met tribune. Dat is wat ik tot nu toe gezien heb. Bij de gym is er ook een enorme gymzaal waarin dus basketball gespeeld kan worden, precies zoals in de films! Je ziet overal het Bentley logo met de falcon (adelaar). En als je een sportteam joint koop je zelf het bijbehorende tenue. Het zorgt er wel voor dat je echt een team bent.

Na de sportschool zijn we teruggegaan om te douchen en hadden we een bbq. Dat was waar ik weer sinds een lange tijd een Amerikaanse hamburger op heb. Maar natuurlijk heb ik er ook wat sla bij gegeten (heb dus aan je gedacht mam ;)
Bij deze bbq hebben we Denen, Oostenrijkers en meer Duitsers ontmoet. We hadden een feest op ons programma staan, maar zijn eerst op uitnodiging met hun meegegaan naar hun appartement. Zij waren namelijk grotendeels allemaal 21 of ouder en daar konden we natuurlijk mooi van profiteren. Het is daar zo gezellig geweest dat we de tijd waren vergeten en wat later op het feest aankwamen dan gepland. Eenmaal op het feest kwamen we er snel achter dat het op het appartement wat gezelliger was en zijn we dus weer teruggegaan. We hebben daar uiteindelijk tot 02:00 gezeten en zijn toen naar huis gegaan. De jetlag is namelijk nog steeds een beetje te merken ;)

Dat waren dus de eerste 2 volle dagen. Je doet zoveel indrukken op dat je er echt moe van wordt. Ik besef dat ik bevoorrecht ben dat ik dit mag meemaken. Je Engels gaat er op vooruit, maar het is ook heerlijk om soms even Nederlands te praten. Vandaag is een wat rustigere dag en we gaan kijken of we voetbalschoenen kunnen kopen. Ik hoop dat dit verhaal niet te lang is en ik houd jullie op de hoogte.

Ik geniet en denk soms aan jullie (en dan mis ik jullie een heeeeel klein beetje ;)

Love you all and greetz from Bentley University!

1. Wilfried:
    5 september 2015
    Nou, mooi hoor. Op naar de eerste Togaparty!
  2. Nery:
    6 september 2015
    Hai Bas, jouw verhaal doet mij erg denken aan Indiana University waar ik x jaar geleden een semester heb mogen studeren! Geniet ervan!