The last one

6 januari 2016 - Heerewaarden, Nederland

Hello everybody,

Daar gaan we daan, de laatste blog. Wat kan ik hierin zeggen...
Het heeft mijn leven veranderd, maar ook mijn kijk op de wereld. Ik kan met volle zekerheid zeggen dat ik mijn keuzes in het leven anders ga maken dan dat ik zou doen voor mijn ervaring at Bentley University. Wat een geweldige universiteit en wat een geweldige mensen heb ik daar ontmoet.

De laatste weken op Bentley University heb ik vooral mijn final exams gemaakt en nog heel erg genoten van de aanwezigheid van al mijn vrienden daar en natuurlijk Bentley University itself. Bentley University zit in mijn hart en ik zal dit absoluut nooit meer vergeten. Over de laatste 2 weken op Bentley University heb ik niet zoveel meer te zeggen. Het enige wat ik er nog over kwijt wil is dat het de 2 moeilijkste weken waren van heel mijn semester. De ''culture-shock'' die ik zou ervaren in het begin, heb ik totaal niet meegekregen. Ik voelde mij in het begin al zo thuis op Bentley University en dat heb ik te danken aan mijn roommates: Nick, Davin and Austin. Wat een geweldige jongens zijn dat. In de laatste 2 weken heb ik dus afscheid moeten nemen van alle vrienden op Bentley en van sommigen weet ik niet of ik ze nog ooit terug ga zien. Dat maakt het heel moeilijk. Aan de andere kant heb ik ook vrienden over de hele wereld nu en dat voelt ook wel heel fijn. 2 van mijn roommates zijn nu op een study abroad in Europa, dus die ga ik beide nog zien.

Ik heb nog een afscheidsdiner gehad met mijn familie en een aantal vrienden. Dat was nog wel heel mooi voordat ik Bentley ging verlaten. De volgende dag zijn we vertrokken richting New Jersey, waar we voor een week zijn verbleven bij vrienden. Hierdoor hebben we met zijn allen New York heel goed kunnen verkennen en het was weer prachtig om te zien. We hebben onder andere het Empire State Building bezocht en opgegaan ('s avonds), Rockefeller Center (met natuurlijk de beroemde kerstboom en schaatsbaan), Freedom Tower (overdag) en natuurlijk Times Square op NYE. Dat laatste was een fantastische ervaring en we hebben daar met een miljoen andere mensen afgeteld en de balldrop gezien. Dat was de afsluiter van nog een week reizen.

Nogmaals, ik heb een ongelofelijk semester meegemaakt en het was de beste ervaring in mijn leven tot nu toe! Zelf ben ik nu weer terug in Nederland en natuurlijk is het fantastisch om weer thuis te zijn en alle vrienden/kennissen te zien. Ik zal echter Bentley University en alle mensen die daarbij horen enorm gaan missen. In de toekomst zal ik ooit terugkeren en denken aan alle mooie herinneringen die ik daar heb opgedaan. Bentley University en al mijn vrienden daar, bedankt voor alles!